Quantes vegades no havíem desitjat poder treballar des de casa, no haver d’anar a la feina cada dia amb el que implica en temps i en distància, i alhora poder ajustar millor la jornada laboral. Ara moltíssima gent que no havia pogut fer mai teletreball s’ha vist forçada a fer-ho i està per veure si segueixen pensant el mateix o si tenen les mateixes ganes de passar-se a aquest format.

Fins ara només unes 800.000 persones treballaven a casa encara que fos un cop per setmana a tot l’estat espanyol. Durant aquest temps de confinament, segons dades de Microsoft, les connexions de feina a través de la plataforma Teams s’ha multiplicat per 8 i el nombre d’usuaris que es connecten a través Windows Virtual Desktop s’ha multiplicat per 3.

Són molts els experts que diuen que el teletreball passarà de ser una alternativa o una necessitat a un model. El teletreball significa un estalvi per a les empreses i un augment del rendiment dels treballadors en la majoria de casos.

Si volem fer un llistat de «pros» i «contres» podríem dir que per al treballador el teletreball pot voler dir un horari flexible que s’adapti a les seves necessitats personals conciliant així la vida laboral amb la familiar, es redueixen així els desplaçaments amb la qual cosa s’estalvia temps i diners i es redueix la fatiga. Per persones amb alguna discapacitat o problemes de mobilitat està clar que aquesta opció els facilita molt l’adaptació a qualsevol feina. També s’ha de tenir en compte que amb el teletreball es pot escollir el lloc on viure independentment del lloc on es treballi.

També s’ha de tenir en compte una dada pel que fa a la connectivitat. La Generalitat xifra en un 16% la població catalana que no disposa d’una infraestructura adequada al teletreball o bé per falta de fibra o per falta de cobertura al seu habitatge.

Pel que fa als «contres» podem dir que en el teletreball es requereix autodisciplina i motivació, es perd el factor humà, el contacte amb els companys de feines i augmenten les despeses de llum, telèfon i compra/manteniment dels equips informàtics. També s’ha de tenir algun coneixement d’informàtica per si sorgeixen problemes amb l’ordinador.

Quan torni tot a la «normalitat» s’haurà de veure quantes empreses i quants treballadors volen seguir amb aquest model i quines són les condicions per dur-ho a terme. Tot es veurà.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *