El grup espanyol Irizar, especialitzat en el disseny i la fabricació de vehicles per al transport públic, acaba de donar a conèixer els plans de creixement de la seva divisió i-mobility, amb la qual pretenen electrificar el transport públic d’Europa en els propers anys. Aquesta tasca va començar fa tres anys amb el llançament de les primeres 25 unitats de la seva autobús elèctric ie Bus (anteriorment conegut com IE2), que treballen a ple rendiment en ciutats com Barcelona i Sant Sebastià.

L’empresa preveu una elevada demanda de transport públic zero emissions a molt curt termini, pel que han posat en marxa una nova planta per al desenvolupament i la producció de solucions elèctriques per a la mobilitat urbana. La seva intenció és continuar desenvolupant la seva tecnologia pròpia i oferir un producte avançat però fiable.

En el marc d’aquest pla d’expansió han presentat el seu nou autobús articulat ie Tram, el qual no només beu dels tradicionals autocars articulats de Irizar, sinó que també pren solucions inspirades en els tramvies. El model de 18 metres de llarg es caracteritza per disposar d’un arc perimetral cromat que recorre tota la carrosseria a l’altura de les llantes, dotant al vehicle d’un aspecte similar a un tren urbà, alguna cosa reforçat per les rodes carenades. L’aspecte sobri però avantguardista del vehicle es veu rematat per la desaparició dels retrovisors, substituïts per sengles càmeres.

L’interior té espai per un màxim de 155 passatgers, i està dotat de quatre portes lliscants amb dispositius per validar els bitllets. A més, l’autobús disposa d’un pantògraf (braç mecànic al sostre similar al dels tramvies), que amb un carregador de 600 kW permet recarregar les bateries del bus durant el seu recorregut en només uns minuts.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *