Tot i l’èxit dels scooters a Europa dins de la gamma de motocicletes, noves dades ens informen que les vendes de scooters i motocicletes de gasolina es van reduir un 6,1% el primer trimestre de 2018, en comparació amb el mateix període de 2017. El descens més gran de les vendes s’ha atribuït a scooters i ciclomotors per sota de 50cc,  que han disminuït en un 40,2% durant el mateix període. A França, que és el mercat de ciclomotors més gran d’Europa, el tant per cent de la caiguda de vendes va ser d’un 41,5%.

Un dels factors més importants que afecten la caiguda de les vendes d’scooters amb gasolina és l’augment simultani en les vendes d’scooters elèctrics.

Durant el mateix període, les vendes i registres de ciclomotors, motocicletes i quads elèctrics a Europa van augmentar un 51,2%. El volum total de vendes de vehicles elèctrics de dues rodes continua sent molt inferior a les de gasolina, però les tendències indiquen que a poc a poc van guanyant pes al mercat. I encara més impressionants són les dades de les vendes de motocicletes elèctriques grans, que es classifiquen per separat a causa dels seus majors nivells de potència, que van mostrar un increment del 118,5% respecte a l’any passat. Només a França, les grans vendes de motos elèctriques han augmentat un 228% més que l’any passat.

La diferència de creixement entre scooters i grans motos explica que mentre els usuaris de motocicletes de gran grandària estan passant al seu equivalent elèctric, els usuaris d’scooters de gasolina ho estan fent a les bicicletes elèctriques. Això es deu al fet que a que moltes bicicletes elèctriques són capaces d’assolir autonomies i prestacions similars als ciclomotors de 50 cc. A més, no es necessita un carnet per conduir, assegurança, inspeccions … Per això, les vendes de bicicletes elèctriques a Europa han crescut de forma massiva.

Els scooters de gasolina han estat durant molt temps una solució al trànsit de les ciutats europees i, durant dècades, ningú va qüestionar els seus inconvenients a causa de la manca d’una millor alternativa. Però ara que tenim bicicletes elèctriques, scooters i motocicletes, l’únic problema d’aquestes alternatives electròniques és en gran mesura el seu cost i gamma, que millora a poc a poc a mida que més marques aposten pel vehicle elèctric.

Font: https://electrek.co/

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *