La Shell Eco-marathon és la competició més important d’innovació en el sector de la mobilitat, es realitza cada any a Europa, Amèrica i Àsia i involucra a més de 5.000 estudiants dels tres continents. En aquesta edició de l’històric campionat, fundat el 1985, participaran 161 equips de 25 països, 11 d’ells espanyols, que poden competir en dues proves per demostrar la seva creativitat i coneixements tècnics en aquesta matèria. El seu objectiu és fomentar el debat sobre les solucions sostenibles de mobilitat enfront del creixement de les necessitats energètiques mundials i involucrar els ciutadans europeus en temes relacionats amb l’energia i la mobilitat.
El guanyador serà el que aconsegueixi recórrer més quilòmetres amb un sol litre de combustible o l’equivalent a un kWh
«Shell Eco-marathon pretén ser una font d’inspiració per a persones que volen dedicar-se a carreres STEM (graus universitaris de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques en les seves sigles en anglès), ja que anima estudiants d’institut i universitats a desenvolupar vehicles altament eficients amb l’objectiu de canviar la mobilitat del futur. A més, Shell Eco-marathon prova l’aposta constant de Shell per l’eficiència energètica i la sostenibilitat», afirma Natalia Latorre, presidenta de Shell España SA Un altre aspecte que també ha volgut destacar és que «estem molt orgullosos de la participació d’aquests joves espanyols que competiran amb estudiants de tot Europa i que enriquiran els seus coneixements abans d’entrar en el món professional».
Què es mesura a la Shell Eco-marathon
D’una banda, en la primera prova del campionat, Mileage Challenge, on es competeix per veure quin equip aconsegueix fer que el seu vehicle recorri la major distància possible utilitzant només l’equivalent a 1 kWh o 1 litre de combustible. Hi ha dos tipus de vehicles: els UrbanConcept, vehicles similars als tradicionals, i els Prototype, vehicles lleugers i ultra eficients sovint de tres rodes. A més, es pot escollir també el tipus de motor, i per tant de combustible, per veure en quina categoria es competirà: motors de combustió interna (gasolina, dièsel, etanol), bateries elèctriques o cel·les de combustió d’hidrogen. D’altra banda, en la segona prova, Drivers ‘World Championship, es realitza una cursa d’un contra un entre els millors equips de UrbanConcept d’Amèrica, Àsia i Europa,
Els espanyols que competiran per la victòria
Els equips d’Espanya sempre han aconseguit resultats positius, com el triomf d’ECO-DIMONI de l’IES Cotes Baixes l’any passat en la categoria de prototips elèctrics. Aquest any participaran 11 equips formats per estudiants d’universitats com la UPV Campus Alcoi, la Universitat Miguel Hernández d’Elx, la Universitat Politècnica de Cartagena i la Universitat Catòlica San Antonio (UCAM). A més, hi ha 7 equips més de diferents instituts, 2 d’ells de l’IES Leonardo da Vinci que presenta l’únic vehicle UrbanConcept d’Espanya.
Dels 11 equips que participaran, sis ho fan en la categoria de vehicles elèctrics, mentre que 3 més ho faran en la d’etanol i els altres dos a la de gasolina.
Font: www.shell.es