L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) juntament amb la Fundació Europea del Clima, han realitzat un estudi sobre l’estalvi amb cotxes elèctrics tenint en compte el cost de compra, els impostos, l’assegurança, el combustible i el manteniment del cotxe.
Per realitzar el càlcul, l’OCU pren com a base la compra d’un vehicle compacte de gamma mitjana acollint-se a l’ajuda econòmica del Pla Moves III. En un període d’11 anys d’ús, recorrent uns 14.600 quilòmetres anuals de mitjana, el cost total seria de 56.000 euros, tenint en compte la subvenció de 4.500 euros de l’Executiu. Per la seva banda, un model de motor de gasolina de les mateixes característiques hauria gastat uns 65.000 euros durant el mateix període.
Així es pot concloure que hi ha un estalvi de 9.000 euros entre un cotxe de motor gasolina i un elèctric al cap d’11 anys d’ús.
Aquesta diferència de 9.000 euros s’obté recarregant el cotxe amb la tarifa elèctrica normal (4 € / 100 km). Però podria arribar als 13.000 euros si es recarrega amb la tarifa nocturna reduïda (1,6 € / 100 km) i fins a 15.500 euros si a més es beneficia de la màxima ajuda del Pla Moves III (7.000 euros per lliurar un cotxe per desballestar), segons l’OCU.
Pel que fa a les emissions de diòxid de carboni (CO₂), el rànquing de baixa contaminació el lideren els 100% elèctrics, amb 60 grams de CO₂ per quilòmetre circulat, seguit del d’hidrogen (80 g / km), de l’híbrid endollable (90 g / km) i de bifuel de GNC (115 g / km). A la cua, se situen els de gasolina i els dièsel, a més dels híbrids no endollable, amb 160, 145 i 130 grams de CO₂ per quilòmetre, respectivament.