Segons la web Energías Renovables això serà veritat en només un any i mig. Això serà gràcies a la tendència d’electrificació dels anys vinents i la reducció de costos de les bateries.

Des de 2010, el cost mitjà de les bateries de ions de liti per quilowatt-hora s’ha reduït en un 85%, gràcies a la combinació d’economies d’escala de fabricació i millores tecnològiques, segons indica la consultora de mercats energètics BloombergNEF

Segons BNEF l’augment de vendes de vehicles elèctrics de passatgers passaran de 2 milions a tot el món el 2018 a 28 milions el 2030 i a 56 milions el 2040. Alhora, les vendes de vehicles convencionals de passatgers es reduiran més de la meitat, passant a 42 milions el 2040 davant dels 85 milions en 2018. Les polítiques relacionades amb els combustibles i el nou mandat de la Xina sobre vehicles energètics impulsaran el mercat dels vehicles elèctrics en els propers 5-7 anys. També calculen que els vehicles elèctrics faran augmentar un 6,8% el consum mundial d’electricitat el 2040 i impulsaran un augment de la demanda de bateries de ions de liti. La nova capacitat minera per a tots els materials de la bateria haurà d’estar en línia per evitar que una crisi de subministrament.

Assenyalen també, que el paper dels serveis de mobilitat compartida, en el transport per carretera i en l’ús compartit del cotxe, serà important en aquest panorama en evolució. Aquests serveis representen menys del 5% de tots els quilòmetres recorreguts pels passatgers a tot el món en aquests moments, però es preveu que augmentin fins al 19% en 2040. L’equip del BNEF no espera que la conducció autònoma tingui un impacte en els patrons globals de transport i energia fins a la dècada del 2030.

Un futur amb molts canvis i moltes possibilitats de millora en aspectes de mobilitat i sostenibilitat que haurem de seguir d’aprop i procurar que no es desviïn del seu objectiu principal.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *