Continuem amb l’Automobile Barcelona i ja només ens quedarà una entrada més per acabar el nostre resum.

Ara us parlem de l’estand de Nissan on ens trobem amb moltes novetats. Comencem amb el nou Nissan Qashqai del que han fet un profund restyling per la nova versió, han actualitzat la part frontal incorporant noves llums leds tant davant com a la part posterior, han millorat la conducció amb una nova suspensió i direcció, i a l’interior es podran escollir seients de pell Napal i estan treballant en un sistema de conducció semiautònoma que estarà disponible a partir de mitjans del 2018, a l’apartat de la mecànica dels motors, no hi haurà modificacions. A partir de setembre ja el tindrem als concessionaris.

El nou Nissan Micra rep un canvi radical tant per fora com per dintre, ja que és més baix, ample i llarg que el seu predecessor i amb nou disseny, podríem dir que és un cotxe totalment nou. Es podrà escollir un motor de gasolina turbo de 0,9 l IG-T i un dièsel d’1,5 l dci, els dos de 90 CV de potència, hi haurà també un modest motor atmosfèric de gasolina 1,0 l de 73 CV i ja el podem adquirir des del mes de març amb un preu des de 13.500 €.

Nissan amb el model Leaf, porta una trajectòria molt àmplia en el sector del vehicle elèctric, ja que la primera unitat es va posar a la venda l’any 2010 i és un referent a escala mundial en vendes d’aquest model i del sector. Actualment compta amb dues configuracions de bateria per aquest model, el 24 kWh que és l’inicial i després tenim el 30 kWh amb el que podrem obtenir una autonomia homologada a Europa (NEDC) de 250 km, però en condicions reals això es tradueix entre 165 km i 200 km, amb una garantia de 8 anys o 160.000 km i un preu inicial de 25.300 € pel de 24 kWh i de 26.860 € per la versió de més capacitat, el de 30 kWh. En general, els cotxes elèctrics equipen una tecnologia molt avançada amb una molt bona fiabilitat. En el cas del Leaf només un 0.06% dels usuaris han hagut de canviar la bateria per una de nova, el que significa només 18 unitats respecte a les 250.000 unitats venudes en tot el món.

Des de França, la marca Renault ens presenta diverses novetats com el nou Renault Koleos, aprofitant la plataforma del Nissan X-Trail i es converteix en el SUV més gran del segment amb 4,67 metres de llarg, amb unes línies molt cuidades, una imatge esportiva i dinàmica fent una mescla d’altres models com el Mégame, Talismán i el Kadjar. Hi haurà diferents motoritzacions, tant de gasolina com de dièsel, però de moment estan confirmats dues de dièsel, un 1,6 dCi de 130 cv i un 2,0 dCi de 175 cv, els preus començaran a partir de 30.500 €.

El Renault Talismán es presenta com una berlina molt sòlida per competir en el segment D, ja que amb la desaparició del Citroen C5 i la llarga vida de l’Opel Insignia, deixen un forat per competir juntament amb el Volkswagen Passat. Amb una tecnologia d’avanguarda, moltes ajudes electròniques a la conducció i amb dos motors de gasolina de 150 cv i 200 cv i per la part de dièsel, tres motors de 110 cv, 130 cv i de 160 cv.

El Renault Captur, el crossover més compacte de la firma francesa, ha rebut un lleuger restyling per oferir una imatge més actual i dinàmica, es podran escollir fins a 30 combinacions de colors per la seva carrosseria i també fins a 6 personalitzacions a l’interior juntament amb un conjunt de noves opcions tecnològiques com el «Easy Park Assist» o el sistema d’angle mort.

El model Zoe, un vehicle totalment elèctric, compta amb una novetat important en aquesta edició, la presentació del model amb una bateria de 40 kWh, un augment quasi del doble de capacitat respecte a l’anterior versió. L’homologació d’autonomia en Europa (NEDC) seria de 400 km però en una conducció real es pot arribar fins a 300 km en ciutat amb un consum mitjà de 13,6 kWh, conseqüentment si fem més carretera i autovia a una velocitat elevada, arribarem a tenir uns consums més alts fins a arribar als 18 kWh. Hi ha la possibilitat de comprar la bateria amb un cost extra de 7.500 € a l’hora d’adquirir el vehicle i d’obtenir una garantia de 8 anys o 160.000 km, o bé una altra opció, depenent dels kilòmetres que fem l’any, és pagar una quota mensual que inclou garantia i manteniment de la bateria. Els preus del Renault Zoe amb lloguer de bateria comencen en els 22.385 € i en 29.885 € si s’escull l’opció de compra de la bateria. Els cotxes elèctrics són molts més eficients en ciutat i en recorreguts curts, ja que aprofitem i regeneren més energia en les frenades que al circular per vies més ràpides.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *