Les mides mínimes que ha de tenir un aparcament comunitari varia a cada municipi, ja que cadascun es regeix per les seves ordenances municipals.

Segons un estudi del RACC les places d’aparcament de la ciutat de Barcelona són les més estretes de tot Europa. El problema està en què, mentre les normatives que estableixen les mides mínimes dels aparcaments no s’actualitzen amb els anys, els cotxes sí que van augmentant de mida. És per això que moltes vegades tenim problemes, sobretot als pàrquings de pagament per trobar una plaça fàcil per aparcar, si no és que alguna de les del costat estan lliures.

Les mides mínimes a la ciutat de Barcelona són de 2,20 m x 4,50 m, en canvi la mitjana europea és de 2,40/2,50 x 4,80 m aproximadament. I tot i que Barcelona tingui el rècord de places més estretes, Girona no està molt lluny. A la ciutat de Girona una plaça d’aparcament d’un pàrquing comunitari ha de fer un mínim de 2,30 x 4,80 m. Així que la llargada estaria dins de la mitjana europea però l’amplada està per sota del que seria desitjat.

I mentre les mides dels aparcaments no s’actualitza, el parc automobilístic, segons l’ ANFAC (l’associació de fabricants de cotxes), ha crescut 7 centímetres d’ample i 2 de llarg de mitjana en els últims 20 anys.

Aquí també hauríem de tenir en compte la despesa de tots els cops i rascades que pateixen molts vehicles a causa d’aquests aparcaments. I dificultats del dia a dia que provoquen haver de sortir per la porta del copilot, fer baixar a la resta d’ocupants del cotxe abans d’aparcar-lo, o bé fer les mil i una si s’han de descarregar paquets del maleter, o algun cotxet o criatura i no hi ha cap adult més que el conductor al cotxe.

Així que des de CarbyCar fem una crida als ajuntaments a revisar aquestes mides mínimes, perquè no siguin tan mínimes i siguin més pràctiques.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *