Els patinets elèctrics no deixen de ser notícia i novetat a la vegada. Però són molts els que encara no s’han decidit a comprar-ne un, en part, pel desconeixement de la normativa respecte a aquest vehicle.

Nosaltres creiem que el patinet és una solució perfecta per moure’s per la ciutat. A més el patinet es pot portar al maleter del cotxe i, un cop aparcats, el traiem i arribem on calgui. El patinet és elèctric així que per molt que ens haguem de moure cada dia, no estarem llançant emissions de CO₂ a l’ambient.

De totes maneres el patinet és un element nou als carrers i és important que hi hagi una normativa de circulació i de convivència entre el patinet i la resta de vehicles o vianants. Per aquest motiu, la Direcció General de Trànsit està treballant en una nova regulació estatal que defineixi com i per on han de circular els patinets elèctrics.

Fins ara, les recomanacions de la DGT deixaven marge als ajuntaments per autoritzar la circulació d’aquests vehicles de mobilitat personal (VMP) per les voreres o les zones de vianants. No obstant això, la nova regulació prevista per al 2019 es planteja que sigui molt més restrictiva:

  • Els patinets i les rodes elèctrics no podran circular per les voreres.
  • La velocitat màxima permesa serà de 25 quilòmetres per hora.
  • No caldrà tenir permís de conduir per utilitzar-los.
  • Els usuaris podran ser sotmesos a controls d’alcoholèmia i drogues, com la resta de conductors.

Actualment, algunes ciutats ja disposen de normativa pròpia. Barcelona va aprovar la seva el juliol del 2017, i Madrid ho ha fet un any després. A grans trets, totes dues permeten que patinets, rodes i plataformes elèctriques petites circulin pels carrils bici, pels carrers de plataforma única i pels parcs públics. També poden fer-ho pels carrers limitats a 30 km per hora tot i que amb algunes restriccions: per exemple, que el vehicle tingui capacitat per circular a més de 20 km per hora.

Així ens adaptem a les noves necessitats de mobilitat i treballem per a ciutats més netes i eficients.

Font: http://blog.racc.cat/

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *