El trànsit rodat, un dels que més emissions de NO2 emet, ha augmentat a Barcelona, segons les dades del Servei Català de Trànsit, en més d’un 50 % respecte a les dades de fa tot just una setmana, també dimarts, però en ple confinament i Setmana Santa. Tot i això, les dades indiquen que encara tenim un volum de trànsit prop d’un 60 % per sota del que seria usual sense confinament.

Un dels pocs efectes positius del coronavirus és la reducció dràstica de la contaminació. Des de la imposició de les mesures de confinament de les persones, de la mínima mobilitat de vehicles i la reducció de l’activitat econòmica dels darrers dies, el diumenge 29 de març Barcelona va tenir l’atmosfera més neta de les últimes dècades, prenent com a referència l’NO2. L’activitat humana és el principal emissor del diòxid de nitrogen (NO2) a través de la combustió, en especial per a la mobilitat terrestre, aèria i marítima, i per la indústria. S’estima que el 60% del NO2 de Barcelona prové del trànsit.

Com a exemple, a Barcelona, entre dilluns i divendres la mitjana d’NO2 és d’entre 50 i 55 µg/m³, i durant el cap de setmana baixa fins a situar-se, diumenge, als 40 µg/m³. Amb aquesta situació, des del dia 19 de març ens trobem per sota dels 40 µg/m³, considerat límit anual per la legislació europea. I la mitjana anual de NO2 dels darrers anys a Barcelona es mouen entre 52 i 59 µg/m³.

També les imatges satèl·lit facilitades pel projecte Copernicus mostra com la reducció de l’activitat ha fet caure els nivells de contaminació de les zones industrials i econòmiques més importants de la península Ibèrica.

 

Fonts: https://www.sostenible.cat/
http://www.gisandbeers.com/espana-descenso-no2-contaminacion-por-coronavirus/

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *