L’empresa alemana Mahle ha tret al mercat dos nous filtres d’aire per a piles de combustible de cotxes elèctrics d’hidrogen. Això farà d’aquests cotxes uns vehicles molt més barats i sostenibles que es podrien convertir en uns importants competidors dels vehicles elèctrics.

Mahle publica que gràcies a aquest nou enfocament modular, són capaços de reduir significativament els temps i els costos de desenvolupament, ja que els desenvolupadors tenen ara accés directe a un component “a la venda” completament desenvolupat en lloc d’haver de dissenyar solucions individuals per a cada vehicle. Els nous filtres d’aire MAHLE per a cèl·lules amb una potència de 25-50 kW o 80-120 kW protegeixen de manera fiable les cèl·lules de combustible de gasos i partícules nocives, garantint el funcionament de la cèl·lula de combustible durant tota la vida útil d’un vehicle i minimitzant l’ús de catalitzadors cars. Amb aquest nou enfocament, MAHLE acosta la idoneïtat de la tecnologia de les piles de combustible per al mercat massiu.

Recordem que una pila de combustible és un dispositiu electroquímic que transforma l’energia química en elèctrica. Perquè tingui lloc la reacció química que dóna lloc a l’electricitat que mou el cotxe, necessitem hidrogen (combustible) i oxigen (comburent) . L’hidrogen s’obté omplint els tancs de l’cotxe, mentre que l’oxigen es pren de l’exterior, de manera anàloga a un cotxe de combustió interna. No obstant això, l’aire que entra a el sistema està brut i, com en els motors de combustió interna, necessita filtrar-se.

Normalment les piles de combustible contenen platí com a catalitzador. Aquest caríssim metall (1 quilo costa uns 25.600 euros) és fonamental per convertir l’hidrogen i l’oxigen en aigua, i aconseguir que l’energia generada en la reacció s’alliberi en forma d’energia elèctrica. No obstant això, com menys gasos nocius entrin a la pila mitjançant l’ús de filtres, menys platí es necessitarà , de manera que l’ús de filtres eficients per augmentar el grau de puresa de l’aire  es tradueix en menors costos de fabricació de el vehicle d’hidrogen.

MAHLE utilitza la seva competència en sistemes holístics en gestió tèrmica i d’aire, electrònica de potència i filtració per donar suport al desenvolupament de vehicles amb accionaments de cèl·lules de combustible adequats per a la producció a gran escala. El focus aquí es centra en menors costos de sistemes, juntament amb una major seguretat operativa. MAHLE està desenvolupant una cartera de sistemes de piles de combustible amb un enfocament modular basat en la seva gamma actual de components. D’aquesta manera, el grup contribueix a reduir les barreres tecnològiques i a millorar la idoneïtat dels vehicles amb accionaments de cèl·lules de combustible per al mercat massiu.

Font: https://www.mahle.com/

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *